Hubnutí se zeleným čajem

Zajímavé vlivy zeleného čaje zná lidstvo už dlouhá staletí. Nejedná se pouze o to, že zelený čaj tvoří jeden z mála nápojů, jejichž pití se doporučuje téměř v neomezeném množství, ani o jeho proslulý um, jak udržuje naši mysl v pozoru i v případech, když je člověk šíleně unavený a nejraději by spal. Hlavně v několika posledních letech je totiž také neustále častěji zelený čaj skloňován i ve spojením snížení hmotnosti. A musíme dodat, že je to pravda. Jestliže i vy toužíte před létem zhubnout nějaké to kilo navíc, nekupujte žádné pochybné pilulky a raději dejte vařit vodu na čaj.

Přirozeně ani tento životu prospěšný nápoj neumí hotové zázraky. Během zhýralé konzumaci několika chodů jídla se jen vypitím pár šálků zeleného čaje tuku nezbavíte. Celá záležitost je přece jen o trochu komplikovanější.

Zaprvé platí, že zelený čaj částečně potlačuje nežádoucí pocit a chuť k jídlu. Za to můžeme poděkovat zejména jeho schopnosti výrazně zlepšit inzulínovou senzitivitu lidského těla. Zároveň s tím platí následující: zelený čaj účinně nastartuje, aby se začaly spalovat tuky, a stejně také kladně přispívá ke schopnosti zahřívání, která je podstatnou součástí dobře nastaveného metabolismu.

Nejspíše nemá příliš význam vytahovat zde výsledky nejrůznějších šetření a výzkumů, které se zaměřují na vztah hubnutí a zrovna konzumací zeleného čaje. Proto jen zkonstatujeme, že rozdíl v úplném spalování tuků, samozřejmě s o hledem na pravidelné cvičení, se tu pohybuje v rozmezí desítek procent, dle některých informací se jedná až téměř o 45%. Jakým způsobem se k tomu tedy dopracujeme?

Hlavně není zapotřebí se jakkoliv omezovat. Nebojte se a dejte si každý den minimálně pět, ale i klidně osm šálků zeleného čaje.

Samozřejmostí by mělo být pravidlo, že pro každý šálek použijeme nový sáček nebo lžíci čaje. Jedině touto metodou je zaručeno, že se v něm budou vyskytovat všechny podstatné látky. Mluvíme tu převážně o antioxidantech a katechinech.

Takhle přichystaný čaj se má raději pít bud' horký, či alespoň teplý, v této formě jsou jeho blahodárné účinky, co se týče případného spalování tuků nejintenzivnější.

Někoho možná odradí to, že náš „dietní“ čaj by se neměl sladit, ale ani pít s mlékem či dokonce se smetanou. Z hlediska cukru je to jistě všem jasné: jedná se o zbytečný přísun kalorií. Co se ale týče mléčných produktů, jde zde zejména o to, že tyto výrobky na sebe dokáží navázat aktivní složky čaje, které stojí za jeho umem začít spalovat přebytečný tuk.

Ještě podotkneme, že žádoucího vlivu v celé míře nedocílíme ani s nápoji, které mají na svých obalech napsáno, že zelený čaj tyto nápoje obsahují. Pro hubnutí potřebné katechiny totiž ve vhodné koncentraci nalezneme jen v opravdovém zeleném čaji. Jestliže ovšem z nějaké příčiny jednoduše nelze, abychom pili jedině čerstvý zelený čaj, pokusme se přinejmenším najít takové pití anebo potravinové doplňky, kde se nachází katechiny, zároveň jako tzv. EGCG, v co možná největším množství.